ITP ITL9320CL – ITIL® 4 Foundation Course + esame
Descrizione corso
Questo corso di 2 giorni è la preparazione ideale per l’esame ITIL® 4 Foundation. L’obiettivo principale è quello di aiutare i partecipanti a comprendere i concetti chiave del service management e del framework ITIL, nonchè di supportarli nella preparazione dell’esame di certificazione.
Nella quota di partecipazione è compreso l’esame di certificazione ITIL® 4 Foundation.
The course on this page is offered by Pipeline as Affiliate of Green Mill, ATO of Axelos Limited.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Module 1: Course Introduction
Introduction to IT Service Management in the Modern World
Introduction to ITIL 4
Structure and Benefits of ITIL 4
Exam Details
ITIL 4 Certification SchemeModule 2: Service Management: Key Concepts
Intent and Context
Key Terms Covered in the Module
Module Learning Objectives
Value and Value Co-Creation
Value: Service, Products, and Resources
Service Relationships
Value: Outcomes, Costs, and RisksModule 3: The Guiding Principles
Intent and Context
Identifying Guiding Principles
Key Terms Covered in the Module
Module Learning Objectives
The Seven Guiding Principles
Applying the Guiding PrinciplesModule 4: The Four Dimensions of Service Management
Intent and Context
The Four Dimensions
Key Terms Covered in the Module
The Four Dimensions and Service Value System
Module Learning Objectives
Organizations and People
Information and Technology
Partners and Suppliers
Value Streams and Processes
External Factors and Pestle ModelModule 5: Service Value System
Intent and Context
Service Value System and Service Value Chain
Module Learning Objectives
Overview of Service Value System
Overview of the Service Value ChainModule 6: Continual Improvement
Intent and Context
Key Terms Covered in the Module
Introduction to Continual Improvement
Module Learning Objectives
The Continual Improvement Model
Relationship between Continual Improvement and Guiding PrinciplesModule 7: The ITIL Practices
Intent and Context
ITIL Management Practices
Key Terms Covered in the Module
Module Learning Objectives
Continual Improvement Practice
Change Control Practice
Incident Management Practice
Problem Management Practice
Service Request Management Practice
Service Desk Practice
Service Level Management Practice
Purpose of ITIL Practices
Il corso ITP – ITIL® 4 Foundation si rivolge a:
- IT management;
- personale di supporto IT;
- consulenti IT;
- responsabili aziendali;
- responsabili dei processi aziendali;
- sviluppatori IT;
- fornitori di servizi;
- integratori di sistema.
Per partecipare con profitto al corso ITP – ITIL® 4 Foundation non sono necessari prerequisiti. Può essere utile avere familiarità con i processi di IT Service Delivery.
Al termine del corso gli allievi saranno in grado di:
- identificare i principi e i concetti chiave dell’IT Service Management;
- identificare i benefici dell’implementazione di ITIL in un’organizzazione;
- riconoscere i processi di Service Management e capire come sono collegati al ciclo di vita del servizio;
- individuare i concetti di base e le definizioni relative al ciclo di vita del servizio;
- indicare le attività e i ruoli coinvolti nel ciclo di vita del servizio;
- determinare le relazioni fra i componenti del ciclo di vita del servizio e capire come sono collegati agli altri componenti;
- distinguere i fattori che influenzano l’efficacia del ciclo di vita del servizio.
Lingua utilizzata nel corso/dal docente: Italiano
Il corso ITP – ITIL® 4 Foundation include:
- un manuale didattico digitale in lingua italiana;
- un voucher per sostenere l’esame di certificazione in modalità WebProctored.